Jij zit al lang niet meer in die shuttlebus.

Na aan lange vliegreis kom je aan op je bestemming. Na het uitstappen en het ophalen van je koffers staat de shuttlebus op jullie te wachten. Je weet wel, die bus die langs allerlei hotels rijdt en de verschillende medereizigers afzet bij hun vakantieverblijf.

Palmbomen
Zodra je van het vliegveld afrijdt begint het vakantiegevoel al. Je ziet overal de leuke winkeltjes, palmbomen en bijzondere stalletjes naast de weg.  Je bent helemaal weg!
Maar na aan half uurtje beginnen die ‘palmbomen’  al een beetje normaal te worden.  Je scrollt wat op je telefoon bij het volgende ‘bijzondere stalletje’ .  Kortom, het is niet meer zo bijzonder.

Je bent al op jouw bestemming
Dat is precies het probleem als jij een video maakt over een onderwerp dat voor jou gesneden koek is. Je ziet soms niet meer wat er zo bijzonder is aan jouw bedrijf, product of kennis. Je bent immers al veel langer op jouw bestemming. 
Soms kunnen de meest simpele dingen in je film het meest uitgebreide verhaal vertellen. Die kunnen ook het meeste afleiden.


De kelder
Zo mocht ik een tijdje geleden, een managementteam van een grote organisatie trainen. De CEO’s hadden als voorbereiding een vlog gemaakt. Eén vlog was opgenomen in de kelder. Op de achtergrond hingen wat lakens te drogen. Waarschijnlijk wilde ze niet aan haar familieleden laten zien dat ze aan het vloggen was.  Voor haar was die locatie een vanzelfsprekend plaats. Voor mij als kijker bleef ik met vragen zitten :  ‘Waarom de kelder?’ ‘Heeft ze net de was gedaan?’ “Doet ze dat zelf’’  etc.  De boodschap gingen helemaal verloren

De test-doelgroep voor jouw vlogs
Mijn tip is daarom om je vlogs te laten zien aan een  ‘test-doelgroep’ .  Kijkers die geen achtergrond hebben en dus onbevooroordeeld de ‘shuttlebus’ instappen.  Vraag hen naar alle indrukken die ze krijgen en bekijk of dat ook de boodschap ondersteunt die jij wil uitstralen.

Dit, en allerlei andere aspecten van videomarketing leer je in onze workshops. Informeer even naar de mogelijkheden.