VLOGS & BLOGS
Er is veel te doen in de wereld van het vloggen. Nieuwe formats, verrassende ideeën, opvallende gadgets. In onderstaande blogs (en vlogs) lees je hier meer over :
Zodra je van het vliegveld afrijdt begint het vakantiegevoel al. Je ziet overal de leuke winkeltjes, palmbomen en bijzondere stalletjes naast de weg. Je bent helemaal weg!
Maar na aan half uurtje beginnen die ‘palmbomen’ al een beetje normaal te worden.
Vloggen is de laatste jaren enorm populair geworden. Steeds meer mensen willen hun dagelijkse leven delen met de wereld en wat is daar nu beter geschikt voor dan een vlog? Met de opkomst van smartphones is het nog makkelijker geworden om te vloggen.
Zorg dat de kijker zijn intelligentie aanspreekt om hem/haar te boeien. Zo kijken ze de vlog tot het einde
‘Vloggen’ als woord heeft niet zo’n heel goed imago. Als snel denken volwassenenaan de verslavende video’s van hun kinderen waarbij ze dagelijkse zitten te kijken naar make-up les of de game-ervaringen van een Youtuber. In deze cursus vloggen leer je dat het niet persé over jezelf hoeft te gaan
Formule 1 wordt al jaren door sommigen gezien als een suffe autosport : Een paar snelle auto’s die rondjes rijden. Het commentaar zit vol met technische termen en net teveel verschillende namen de je ze niet kan onthouden. Een typische mannensport. Toch?
In een andere blog besprak ik al de voordelen van het gebruiken van verhalen. Mensen denken in verhalen en we kunnen de kijkers binden met onze boodschap. Met verhalen geven we droge feiten en cijfers een betekenis.
Sommige verhaallijnen komen heel vaak voor in vlogs, boeken en andere verhalen. Een hoofdpersoon heeft een probleem en zoekt naar een oplossing. Na een tegenslag slaagt hij erin om een oplossing te vinden en het verhaal loopt goed af.
Voor de meeste mensen is een interview een beetje eng. Ze staan niet vaak voor de camera en er spelen allerlei belangen en onzekerheden mee. Een goed interview vraagt om eerlijke en authentieke antwoorden; het is dus fijn als de geïnterviewde zich op zijn gemak voelt. Hoe stel je de geïnterviewde op zijn gemak en zorg je ervoor dat het interview een succes wordt?
Interviewen is een vaardigheid die je met vallen en opstaan leert. Je hebt in eerdere artikelen al gelezen hoe je de geïnterviewde op zijn gemak stelt. Dit helpt je om de meest authentieke antwoorden te krijgen. Voor een geslaagd interview heb je meer nodig, goede vragen.
Mensen willen het gezicht van een onderneming zien. Klanten willen zakendoen met mensen, niet met anonieme ondernemingen. Het is dus belangrijk dat je herkenbare mensen in beeld brengt; dat geeft bedrijven letterlijk een gezicht.
LEREN VLOGGEN?
Er zijn verschillende soorten workshops waar je leert hoe je zakelijk kunt vloggen. Je kan hier als individu of als groep aan deelnemen.